خالق شکلک های بامزه از آنها متنفر است!


dokhtaroone

سلام.به وبلاگ من خوش اومديد.اميدوارم ازش خوشتون بياد.لطفا نظر دادن رو فراموش نكنيد.

  

این شکلک ها را ۳۰ سال پیش، در روز ۱۹ سپتامبر ۱۹۸۲ درست در ساعت ۱۱:۴۴ دقیقه صبح، مهندس کامپیوتری به نام اسکات فالمن با فرستادن یک ایمیل برای اولین بار استفاده کرد و بنای استفاده از آنها را گذاشت.
هدف فالمن از خلق این شکلک ها در آن زمان خیلی ساده و مشخص بود. او می خواست با این کار میان ایمیل های طنز و سایر ایمیل ها تمایزی قائل شود تا کاربران به سادگی بتوانند از میان انبوه ایمیل هایشان نوع ایمیل را (شوخی یا جدی) تشخیص دهند.
اما حالا استفاده از این شکلک ها در چت روم ها و حتی شبکه های اجتماعی بسیار رایج است. البته در شبکه های اجتماعی، کاربران با استفاده از مجموعه کاراکترهای تشکیل دهنده هر شکلک، منظور خود را بیان می کنند.

در واقع کاربران کامپیوتر در سراسر دنیا از پشت سیستم های خودشان به مدد این صورتک های زرد رنگ که هر یک احساسی را بیان می کنند، می توانند احساسات خود را به دیگران منتقل کنند. اما فالمن، خالق این صورتک ها، نظر دیگری دارد و از آنها متنفر است.
او می گوید:” من فکر می کنم این صورتک ها زشت هستند و بر سر راه چالش برای یافتن راه حلی خوب و تاثیرگذار برای بیان احساسات، مانع ایجاد کرده اند. اما شاید دلیلش این باشد که من مدل دیگری آنها را نساخته ام.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در جمعه 24 شهريور 1391برچسب:,ساعت 20:18 توسط Farnoosh| |


Power By: LoxBlog.Com